Black paper 160g/m2, quantity and dispersion variable, each 0,5 x 0,3 cm.
2012
Deadware is a mass grave of click. From the revolutionary wave to the struggle for existence of individuals on the web, clicks are legions to be condemned to certain death. Fleeting, innocent and multiple, clicks are merely mortal. The festive spirit associated with the use of confetti, is transformed here into a pessimistic paper reinterpretation. Like what it represents, this realization has no quantity, no space and until the last click, no temporality.
<(Fr.)Deadware est un charnier de clics. Des mouvements révolutionnaires à la lutte des individus pour exister sur la toile, les clics sont légion à être condamnés à une mort certaine. Fugaces, innocents et multiples les clics sont de simples mortels. Le festif lié à l’utilisation des confettis, se mue ici en une relecture pessimiste de cette utilisation du papier. A l’égal de ce qu’elle représente, cette réalisation n’a pas de quantité, pas d’espace ni de temporalité.>
(exhibition view of Abstraction Manifeste, Curator Keren Detton, Le Quartier, centre d’art contemporain de Quimper)
(exhibition view of Abstraction Manifeste, Curator Keren Detton, Le Quartier, centre d’art contemporain de Quimper)
(exhibition view of Abstraction Manifeste, Curator Keren Detton, Le Quartier, centre d’art contemporain de Quimper)
(exhibition view of Abstraction Manifeste, Curator Keren Detton, Le Quartier, centre d’art contemporain de Quimper)